Wednesday 25 May 2011

Blues Retro - Imaen

Dear diary,

Hari ni aku nak promote pasal Blues retro. Untuk yang pernah hidup zaman blues retro. Blues Retro, Karya Imaen. Antara penulis kesukaan ak. Buku ni aku baru habis baca.

Buku ni ak beli dekat pesta buku KL 2011. Mengisahkan pasal perchentaan antara Ghazi dan Nik Farhana, dua-dua pelajar universiti, berlatarbelakangkan UM. Ceriter die sweet dan aku sangat suke. Ala-ala percintaan dua darjat pun ada jugak.Kisah budak hangat berchenta sampai nak kahwin lari.  Cerita die tak lah berat dan serius atau jiwang tahap tak ingat sangat. Kira best la untuk aku.

Ni la bukunyer



Ni sedikit sebanyak sinopsis Blues Retro :


... empat semester yang indah...
Nasi lemak buah bidara,
Sayang selasih hamba lurutkan;
Buang emak buang saudara,
Kerana kasih hamba turutkan.

“Ghazi, kita kahwin lari!” kata Nik Farhana.
Hampir tersembur jus tembikai daripada mulut Ghazi.
“Apa dia?”
“Kita kahwin lari.” Suara Nik Farhana berbunyi serius.
“Hana jangan main-main!”
“Saya serius ni!”

Berjayakah Ghazi, siswa antropologi dan Nik Farhana, siswi perubatan di Universiti Lembah Pantai kahwin lari ke sempadan Siam?..


nak tahu lebih, bace la sendiri <3 
boleh jugak dapatkan kat Jemari Seni.   : )


No comments:

Post a Comment