Wednesday 6 July 2011

Balik rumah naik tren....

Dear diary,
Sekarang aku di rumah. Semalam aku naik kereta api tiket antarabandar dari batu gajah -jb sentral. Masa yang diambil dalam 9 jam. Fuh lamenye, huuuu..

Dalam tren tu, aku dapat satu koc dengan seorang pakcik yang agak peramah dengan semua orang.  Terpaksa la dengar bebelan dan ceritera  Pakcik Benggali tu. Orang tua, suke bercerita-cerita pasal isteri,menantu, anak, negara, bangsa,politik, economi, budaya dan macam2 lah.,Dah mcm kedai kopi plak. Memula rase serabut jugak dengar suara pakcik yang kalau boleh n ak satu koc dengar. Tapi lama-lama  rase kelakar pulak dengan telatah pakcik ni. Penumpang tren yg lain pun senyum jer.,.Sampai tidur2 saya dengar pakcik kat depan tu berbual..Huhu..terlebih peramah la pulakkan..

Setelah 2 jam lebih dalam tren, sampailah kami ke KL Sentral.TIba-tiba tren blackout. Gelap lah seluruh tren tu. Aku pun pelik. Crew2 ktm pun keluar. Rupenye tren rosak.  Jadi mereka nak repair . Kedengaran pula pengumuman, "Perhatian , tren dari Butterworth ke Singapura akan dijadualkan semula" itu tren aku lah tu. mesti kena delay. Sudahlah aku lapar, rasa nak naik atas makan dulu....huhu.Aku pun lama-lama dalam tren tu jadi panas, aku keluar ambil angin, telefon2, dan jalan2.

. . Aku pon telefonlah ayah ku, nak cakap tren rosak, tapi ayahku kata dia ada di KL sekarang ni. Dan nak balik johor jgk ptg ni.. BINGO! ini satu kebetulan, apelagi....Aku pun rasa mcm nak ikut dia je balik jb, Jadi aku pun turun lah tren dengan rasminya dan tunggu ayah ambil.Sementara tunggu tu, sempat aku tengok sikit2 citer Running Man kt laptop sambil gelak2..orang pun tengok pelik jer...tp running man memang best bro, ak boleh tergelak walau kt mane pon ak berade....haizszz..*pasrah*

Kesimpulannya untuk cerita ini, kita hanya merancang, tp Allah menentukan..begitu juga dengan hari harian kite, Tuhan yang menentukan dan kita hanya merancang... transport ku ade dua lah haritu. Kalau naik tren, lame, dan x dpt berhenti2. Kalau naik kereta, boleh berhenti sembahyang, makan, beli aiskrim..huhu..Jadi aku pun akhirnya blk naik kereta. Kecikny dunia...macam dipakat2 je.hehe~


P/s: sejak menjak ni, mcm2 cerite aku biler naik public2 transport ni (keteapi, bas etc2..) huuuu.~

2 comments:

  1. Alhamdulillah,Allah gerakkan hati zatee call ayah..huhuh..selamat la drpd pakcik Bengali tu kn.

    ReplyDelete
  2. huhu...Alhamdulillah ....tp dpt makan jem kt kl-seremban lpas tu..huhu :P

    ReplyDelete