Sunday 19 June 2011

Kau curi telur ye?

Dear Diary

Hari ni aku sedu.
Tapi tak boleh minum air sebab puasa.

Tapi ade satu cara yang telah dibuktikan oleh rumet ku untuk menghilangkan sedu. 

Caranya ialah dengan bertanya satu soalan kepada penyedu iaitu .......

"Kau curi telur ke?"

dan serta merta sedu itu akan hilang.

Kenapa? tak percaya?.  

Curi telur?


Masa aku sedu sebelum ni pon orang buat bende sama kat aku, dan terus berhenti sedu waktu tu jugak..pelik pon pelik.. Tak percaye cube tanya soalan tu pada orang yang tengah sedu...Aku pon tak tahu lah kenapa kene gune telur jugak. Tak pernah try lagi guna curi ayam ke curi tulang ke..

 Pada pendapat aku, mungkin sedu tu berhenti sebab orang terkejut dengan soalan yang tak disangke2 mcm "Kau curi telur ke?" tu. . Jadi berhentilah sedu dia tu...

Ikut yang aku tahu kalau bayi sedu, bagi minum air kosong. tak pun letak secebis kapas basah kat dahi dia...hurm.

 Tapi setelah digugel2 banyak lagi rupenye care untuk hilangkan sedu ni....Ikut pada website ni, Antara cara nak hilangkan sedu adalah minum air yang dalam gelas tu ade pisau yang mata pisau mengadap atas (mengadap kite la) . Tak ke ngeri..Mane tak hilang sedu tu. ,huuuu






p/s: sedu aku dah hilang..^^, . Mungkin aku boleh bagi cara baru untuk menghilangkan sedu. Iaitu menulis satu entri dalam blog semasa sedu. =.=

6 comments:

  1. sedu boleh hilang sbb 'fight or flight' response oleh badan kita (tu teori aku la..huhuh).

    kadang2 nk hilangkan sedu sendiri punya pasal,terpaksa fikir benda2 yg boleh trigger respon tu.

    ReplyDelete
  2. @Muna , dah hilang dh sedu2..tekejut dengan nasimah~..

    ReplyDelete
  3. Zara, flight or fight ? term baru dalam hidup aku.... maknenye sedu ni akan hilang bile kite fokus dan respon kepada sesuatu?..huhu.. bila dokter berbicare ^^,

    ReplyDelete
  4. lebih kurang mcm adrenaline rush la..huhuh..
    yup..contohnya kalau aku sedu,aku akan fikir ada cicak bawah kaki aku..pastu fokus nak cari cicak je (sambil tahan sedu)..lagi satu lalu dpn budak laki,automatik terus hilang..heheh..

    ReplyDelete
  5. owh..ptot lah ak fokus tulis entry dn terus sedu hilang...nampak dak laki sedu hilang?..ahaaa..menarik2..hahahahaha

    ReplyDelete