Sunday 29 August 2010

mood=mana ye?.........ilang la plak

MONOLOG


warning: this post is in giler mood..only for me
..so kalau xnak buang mase, tak yah bace pon xpe..ehe.



ish3
geram gak
kenapa manusia suke perasan bagus termasuk saya
kenapa manusia suke berkasar ye la, ak tawu kdg2 ku terkasar juga
tkdg2 kecik ati jgk dengan insan bernama manusia ni..hai manusia,,,,manusia,,,,,

"sedih la kdg2 dengan manusia ni."

kenapa lak ni?

"entah..sedih...mgkin byk sgt gelak kot....kifarah utk dose2 aku kot"

hurm...org xprasan pon aku mcm ni, tak yah la buang mase nak emosi2...baik wat bnde2 yg berfaedah...ade jgk gunenye kan...

"rse nak nangis, tp mcm x berbaloi...
yer..dunia ini terlalu hina utk ditangisi, jd jangan lah nangis...."

nanges je lah,
kdg2 manusia terlalu smbong utk menangis..
menangis bukan bermakne lemah.
cuma satu care luahan perasaan.

atau ak yg sensitif sangat kot.
orang kasar sikit, dah amek hati

"yela..mesti la aku amek hati. dah geram...sape mereka nak judge2 aku. ingat ku budak2 ke?..tolongla jgn perasan bagus..cari kesilapan org je tawu..yer, ak manje, x matang..ape lg...kang aku jd org paling serius di dunia baru tawu...seriusly talking."


ataupun sebenarnya..btol kot aku yang terlalu manje dan sensitif. ?
sentap sikit, dah nak nanges..cengeng..
haha.
sabar2.
senyum =)


"ala...mane ade..yerla2 aku cengeng...tp ak cengeng sorg2...aku tak kasar ngn org, knpe org nk kasar ngn aku lak?..x adillah gini.."

ntahla..xpe2.sabar la..itu lebih murni..manusia kan mcm2 perangainye...

"ye lah2..sabar lah ni...tapi geram.."


geram2 xbwk ke mane...
sabar lg dpt pahale.
lg2 bulan ramadhan2 ni kan.

ak pon mcm la x wat dose.
mane la tahu ni kifarah utk dose2 aku..huhu

" yela2..tp geram jgk lagi...siap la, ak nak kenekan balik si manusia ni..."

zzzz....sensitif btul aku ni...
mlas lah nak layan.
aku nak tergelak ni.
sorry lah tergelak kat diri sendiri.
jgn marah
hahaha.



"wateva."



latest mood: giler


kalau paham bagus, kalau x paham lagi bagus..huhu
complicated me :P



.Satisfied.

2 comments:

  1. haha aku turut berimpati. tapi kan,,, aku tertarik kat words ni,

    "ntahla..xpe2.sabar la..itu lebih murni.."

    hahahahaaaaa sabar ye zatee. org ni kekadang terlupa nak pk hati org lain bila berkata2... dats y imam ghazali kata lidah lebih tajam dari pedang...

    x pela, sabar yg dapat membezakan darjat manusia.

    ReplyDelete