Thursday 22 July 2010

Alfatihah

Al Fatihah

hari ni.

ku pergi menziarah ade kematian kat rumah jiran blakang rumah...

sedih jugak tengok suasana sayu ..kasihan si suami, kehilangan isteri tercinta...si anak2 kehilangan ibu mereka...ibu kehilangan anak mereka...

. mase tu baru ku sedar bhawa kite semua akan pergi mnghadapNYA.

kalau x, aku lupe .. aku alpa....melihatkan tubuh jenazah kaku tak berdaya...timbul rase betapa lemahnya diri ini...

hanya ilmu yg bermanfaat, amal jariah, dan anak2 yg soleh shje yg mengiringinye ke alam baqa itu..

semoga rohnya ditempatkan di kalangan org2 yg soleh....semoge Allah memberkatinye...

..kite mcmane pulak?..apa nasib kite pulak?


sudahlah selalu tersimpang sana sini..amalan pon mcm mana...tak campur dengan perasaan riak ujub lagi...Astaghfirullah..

.YA Allah, sesungguhnya aku amat mudah tergoda...Ya Allah ...selamatkanlah aku dari godaan syaitan2 dan musuh durjana..

Ya Allah, ku mohon keampunan dariMU...keredhaan dariMU..hanya KAU yang maha mengampunkan dosa2 besar
..



'Tuhan ku, ku x layak ke syurgaMU..
Namun x pula aku sanggup ke nerakaMU..
Terima taubat ku dan ampunkan dosa2ku..
Sesungguhnya ENGKAU mengampunkan dosa hamba2mu...
Amin..

1 comment:

  1. erm, hari ini mereka diambil Tuhan, kita, entahkan esok, entahkan lusa... sesaat lagi, pon x mustahil... entah byk mana agaknya amal2 kita.... entahkn cukup entahkan tidak... =/

    ReplyDelete