Tuesday 1 June 2010

Sayangi beg duit anda...hehe~

Hari ni beg duit ku hilang...

Lokasi : Giant tampoi, johor
Time: 3.30-4.30pm

tengah membeli belah, kusedari sesuatu hilang dari pangkuanku..iaitu beg duitku....ala yang kaler coklet tu....yang buruk-buruk sikit tu...
Aku sangat takot bile menyedari beg duit ku dah tak berada di tanganku. Mesti ku tertinggal kat mana2 dalam Giant tu...tu la sape suruh x letak dalam beg Ak pun mintak Fifi n yin pegi cari dalam kereta, takot ade kat situ, then aku trace balik tempat-tempat yang aku pergi dalam giant tu. Dari tempat tracksuit budak, sampai tempat biskut2..huhu

Dalam kalut kalut+ Panik, tiba-tiba dengar satu announcement dalam tu...

Attention to N** Iz***ee, please proceed to the information counter. Teraser harapan kembali bersinar+ feymes kejap. Tapi aku wat muke cool je sbb taknak nampak kalut sangat..hehe~


Sampai kaunter, ak disoal macam-macam...dah macam penjenayah pula aku ni...tapi takper, atas dasar security..ehe~...akhirnya aku bersatu semula dengan begduit ku ini..huuuu..terharu...


...alhamdulillah bukan pencuri yang jumpe beg dwet tu...kalau jmpe pon rugi...sbb xde duit pon ...tapi susahkan ak sebab kene pegi wat balik semua ic, liscence, etc2 dalam tu..hurm...

thanks orang Giant sebab tulung jumpekan beg dwet ku..








Moral of the story:
Jagalah beg duit anda
Nak ke mana, bawalah handbeg
jangan kalut
Berhati-hati dengan penyeluk saku di tempat awam

No comments:

Post a Comment